DET VIKTIGA SAMTALET.

När du ringer till oss så får du prata med en matintresserad köttexpert med restaurangvana. Den personen kommer att lyssna, ställa frågor och fungera som ett bollplank, oavsett om det gäller lönsamhet och ekonomi, logistik eller inspirera till dagens lunchmeny. Kunskapen om hur produkten ska användas gör stor skillnad.

I slutänden handlar allt om smak, därför pratar vi smak hela tiden. Vi fokuserar inte på hur vi ska göra den ena eller andra produkten billigare –vi tänker bara på hur vi ska göra den ännu bättre, ännu godare.

Att vi vill prata med dig, är också en fråga om förtroende. Du ska alltid känna att du kan ringa till oss när du behöver något.

VI VILL HA SAKERNA HEMMA.

Smaken är extremt viktig. Men vi kräver mer än så. Om en produkt ska platsa hos oss, är smaken bara en av flera parametrar. Allt måste hänga ihop – smak, konsistens, pris och logistik. Ska vi snabbt kunna få ut produkterna till dig, måste vi ha dem hemma. Så enkelt är det. Därför har vi så mycket produkter som möjligt hemma.

Väldigt ofta tar vi hem nya produkter på ren spekulation. Det är så vi testar nyheter. Men för att hitta en enda riktigt bra produkt, krävs det kanske tio försök. Ska man utvecklas, så finns det inget annat sätt. Så gjorde vi till exempel på 80-talet, när vi tog hem biff från Australien och blev först med att kunna erbjuda färsk biff 12 månader om året. Det var ett test som gick hem med råge. Idag kan vi erbjuda ett 50-tal sorters färsk biff året om.